طراحی و چاپ جعبه خلاقانه


ویژگی‌های طراحی و چاپ جعبه خلاقانه

طراحی و گرافیک دنیای نامحدودی است که در قاعده و چارچوب نمی‌گنجد، روزانه هزاران طرح جعبه و بسته‌بندی در سایزها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود که از ذهن‌ها و ایده‌های مختلف نشات می‌گیرد. در هر صورت همه طرح‌ها از ویژگی‌هایی مشابه بهره می‌برند تا در عین کیفیت بالا، مخاطب خود را پیدا کنند. در ادامه ویژگی های طراحی و چاپ جعبه خلاقانه  بیشتر آشنا می‌شوید.

 

خصوصیات بارز یک طراحی حرفه‌ای جعبه و بسته‌بندی کدام است؟

اگر بسته‌بندی یا جعبه طراحی‌شده مرتبط با لباس باشد و قرار است آن را به عزیزان‌تان هدیه دهید، استفاده از جعبه‌های کادویی گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. جعبه‌های کادو روشی آیینی برای بسته‌بندی غذا، لباس، هدیه‌دادن و... است، چه برای شخص دیگری باشد و چه برای خشنود کردن خود؛ چراکه زندگی همیشه نیاز به مراقبت و تازگی دارد.

جعبه‌های هدیه بیشتر از یک طراحی بسته‌بندی معمولی بر زیبایی و ظرافت تمرکز دارند. خواه طرحی برالی شرکت تجاری باشد، خواه برای یک فروشگاهی پر ازهدیه باشد. جعبه‌ها می‌توانند از کوچک تا بزرگ، رنگارنگ تا مینیمالیستی متفاوت باشند؛ اما همه آن‌ها باید مفید باشند. مفید می‌تواند معانی متفاوتی را داشته باشد که از داشتن اندازه مناسب برای محصول تا فوق‌العاده بودن بصری را شامل می‌شود.

اگر طراحان و گرافیست‌ها در دنیایی از قاعده و تئوری سردرگم شوند، شاید جنبه خلاقیت هنری از آن‌ها سلب شود، این درحالی است که شناخت برخی از ویژگی‌ها کمک می‌کند تا جعبه و بسته‌بندی با سرعت بیشت و کیفیت بهتر انجام شود. برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها در ادامه ذکر شده است.

 

· تمام فضای موجود را در نظر بگیرید

هنگام طراحی جعبه، از هر سانت آن می‌توانید استفاده کنید. حتی به جای دست نخورده ماندن فضای داخلی طرح، استفاده از تمام فضا باعث می‌شود تا جعبه ظاهری مجلل‌تر داشته باشد . با طراحی جعبه به نحوی محصول خود را تکمیل کنید. مطمئن شوید که طرح شما مکمل محصول داخل است. برای این کار بهتر است تا تمام قطعات یا محصولاتی را که قرار است طراحی کنید، ببینید. با این کار حس شفافیت و افتخار به چیزی را که می‌فروشید، در مخاطب ایجاد می‌کنید.

 

· خودتان را محدود نکنید

استفاده از چندین رنگ و شکل در یک الگوی جالب یک راه عالی برای برجسته‌شدن در طراحی جعبه است. اگر محصولی دارید که افراد زیادی از آن تولید می‌کنند، سعی کنید در نحوه نمایش آن نوآورانه باشد. خود را موظف نکنید که تصاویر یا گرافیک‌های خود را کاملا واقعی کنید. اگر می‌توانید تصاویر خود را تلطیف کنید و از آن به‌عنوان یک عنصر بافتی استفاده کنید.

اجازه دهید محصول صحبت کند. اگر محصول با کیفیتی دارید، بگذارید خودش صحبت کند. اگر در طراحی آن مشکلی پیش نمی‌آید، نیازی به پوشاندن آن با پوشش‌های براق نیست. به‌جای این‌که آن‌ها را در یک جعبه پنهان کنید، جلو و وسط جعبه قرار دهید تا محصول شما بیشتر و بهتر دیده شود.

در این میان شما می‌توانید روایت‌گر یک داستان باشید. اگر بتوانید با طراحی جعبه یا بسته‌بندی خود داستانی را روایت کنید، لطف بزرگی به خود کرده‌اید؛ چراکه مردم قصه‌ها را دوست دارند و می‌خواهند اطلاعات مرتبط به آن را کشف کنند. از طرفی می‌توانید طراحی جعبه خود را در راستای هدف دیگری قرار دهید. دوست‌دار محیط زیست‌بودن، راهی عالی برای جلب علاقه مردم به برند شما است. یکی از راه‌های سازگاری با محیط زیست این است که به بسته‌بندی محصول خود را بر این اساس طراحی کنید.

 

مدرن باشید

از سادگی نترسید. گاهی اوقات سادگی کلید جذابیت در طراحی جعبه به سبک خلاقانه است. استفاده از کاغذ کرافت با پس زمینه خاکی، حس طبیعت دوستی و سادگی را القا می‌کند. رنگ‌های روشن تک رنگ هم می‌تواند جعبه‌های شما را مدرن و در عین‌حال ساده نشان دهد. کاهش عناصری که به طرح اضافه می‌کنید می‌تواند به ظاهری ساده و در عین‌حال زیبا منجر شود.

طرح‌های مدرن، شیک و ساده همیشه خودنمایی بیشتری می‌کنند. برای دستیابی به ظاهری مدرن از خطوط تمیز، رنگ‌های ساده را استفاده کنید. با بی‌طرف‌کردن جنسیتی یک محصول می‌توان آن را حتی مدرن‌تر کرد. این که طراحی یک جعبه به این طرف یا آن طرف متمایل نشود، توجه بینندگانی را که کنجکاو هستند که محصول برای چه کسی است، به سمت خود جلب می‌کند. برای ایجاد ظاهری منسجم، پالت رنگ خود را محدود کنید. یادتان باشد که داشتن یک پالت رنگ محدود به معنای محدودکردن گزینه‌های شما در طراحی نخواهد بود.

 

· از بافت استفاده کنید

به‌جای استفاده از بافت بصری، جعبه‌هایی با صورت‌های فیزیکی متفاوت استفاده کنید، در این صورت مردم از نظر فیزیکی با بسته شما تعامل خواهند داشت؛ بنابراین نه‌تنها به حس بینایی، بلکه به حس لامسه آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم توجه کنید. اگر می‌توانید سعی کنید به تمام حسی که افراد در حین خرید نسبت به یک جعبه یا بسته‌بندی‌ دارند، توجه کنید. قطعات کوچکی قبل از بسته‌شدن با خلاء داخل بسته قرار داده شد و جلوه‌ای سه بعدی و برجسته ایجاد کرد؛ نه‌تنها برای چشم، بلکه برای دست‌ها هم جالب است.

اگر محصول شما به روش خاصی تولید شده است، سعی کنید آن را در بسته‌بندی خود آن را نشان دهید. به‌عنوان مثال، اگر یک نوع شیرینی در فر پخته می‌شود، چرا آن‌ها را در جعبه‌ای فرمانند طراحی و بسته‌بندی نمی‌کنید؟ این نوع بسته‌بندی می‌تواند طعم واقعی شیرینی را به مخاطب القا کند.

 

· از اغراق نترسید

اگر سبک شما به این صورت است، از اغراق در طراحی نترسید. تا جایی که می‌توانید در شکل‌ها، رنگ‌ها و تصاویر خود اغراق کنید و به‌نحوی مصرف‌کنندگان خود را شوکه کنید. اگرچه ممکن است بهترین ترفند بازاریابی نباشد؛ اما مطمئنا توجه را به خود جلب می‌کند. با بسته‌بندی خود غیرمتعارف عمل کنید. البته این اغراق تا جایی باید پیش برود که مصرف‌کنندگان بتوانند بین محصول شما و خودشان ارتباط برقرار کنند.

در این میان می‌توانید برای طراحی از زبان طنز استفاده کنید. داشتن کمی زبان و حرف و نوشته در طراحی بسته‌بندی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. اگر بتوانید وقتی کسی محصول شما را می‌بینید، لبخند بزند، چرا این کار را نکنید؟ طنزی که خیلی زمخت باشد، هرگز باعث خنده و توجه مردم نمی‌شود.




طراحی خلاقانه جعبه


چرا یک طراحی حرفه‌‌ای جعبه و بسته‌بندی می‌تواند در فروش موثر باشد؟

 

هر جعبه راهی عالی برای شروع رابطه با مشتری است. این شروع اگر به نحو احسنت باشد، می‌تواند مشتریان فعلی یا گذری شما را به مشتریان دائمی تبدیل کند. در ادامه به برخی از دلایل آن اشاره می‌شود:

 

· تطابق و تناسب جعبه با محصول

جعبه باید پیام برند شما را منتقل کند. بسته‌بندی وسیله‌ای عالی برای بیان برند شما است. آن را نوعی گفت‌وگو با مشتری خود در نظر بگیرید. اگر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شما شامل رویکرد سازگار با محیط‌زیست باشد، جعبه سازگار با محیط زیست مطمئنا راهی برای تاکید بر آن خواهد بود.

فرض کنید شما یک تولید کننده لباس رنگارنگ و شیک هستید، طراحی خلاقانه جعبه مطمئنا می‌تواند پیام شما را منتقل کند یا اگر شما به دنبال طراحی مینیمالیستی هستید، با پیام بسیار واضح در مورد مزیت محصول خود را روی جعبه نشان دهید.

 

· ایمن‌سازی محصول با جعبه

جعبه باید محصول شما را ایمن کند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسته‌بندی است. میزان ایمن‌سازی آن چه در داخل آن است، بسیار حائز اهمیت است. جعبه‌های مقوایی شبکه چاپ باکسر هم سبک و هم بادوام هستند. با‌این‌حال همیشه باید در مورد وزن و شکل محصول احتیاط کرد. یک جعبه می‌تواند از نظر بصری جذاب باشد و پیام برند شما را منتقل ‌کند؛ اما اگر محتویات داخل آن امن نباشد، 100٪ با هدف خود مطابقت ندارد!

 

· راحت بازشدن جعبه

جعبه‌هایی وجود دارند که به دلیل خلاقیتشان شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسند. جعبه‌هایی با شکل‌های نامنظم و فرم‌های فوق‌العاده وجود دارند؛ اما اغلب بازکردن آن‌ها به چیزی آزاردهنده برای مشتریان تبدیل می‌شود؛ بنابراین کارکرد خود را از دست می‌دهد. هیچ‌کس دوست ندارد زمان خود را بیهوده تلف کند؛ بنابراین بازکردن آسان جعبه یا بسته‌بندی هم از نکاتی است که با رعایت آن منجر به فروش بیشتر محصول می‌شود.

 

طراحی جعبه و بسته‌بندی در شبکه چاپ باکسر

تمام آن‌چه به‌عنوان ویژگی‌هایی طراحی جعه حرفه‌ای در این مقاله گفته شد، ماحصل سال‌ها تجربه طراحان این مجموعه است که آن را کسب کرده‌اند. چنان‌چه جعبه‌ها از اصول و قواعدی خاص پیروی نکنند، فاقد کارکرد درست می‌شوند. از طرفی چسبیدن به تئوری‌ها منجر به ازدست‌رفتن خلاقیت می‌شود. مرز این دو مسئله، تلفیقی از هنر و علم به مسائل چاپی است که طراحان شبکه چاپ باکسر آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابه سلیقه و بودجه شما هر محصولی را که دارید، جعبه‌های آن طراحی و برای شما ارسال می‌شود و درصورت رضایت نهایی در تعداد بالا چاپ می‌شود. جعبه‌های ایمن با کیفیت کاغذ مطلوب، طراحی‌شده در نوعی که خودتان آن را انتخاب کنید، همان بسته‌بندی‌ای خواهد بود که فروش بیشتر محصول را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

شبکه چاپ باکسر با ارائه قیمتی مناسب و بدون واسطه و در عین‌حال کیفیت مطلوب می‌تواند رضایت مشتریان عزیز خود را به دست آورد. استفاده از کاغذهای متفاوت در گرماژهای مختلف می‌تواند سلیقه هر شرکت یا کسب‌وکاری را در هر میزان از بودجه و به هر شکلی به دست آورد. چنانچه سوال یا سفارشی را از شبکه چاپ باکسر دارید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. آن‌ها باافتخار پاسخ‌گوی شما خواهند بود.




بسته‌ بندی محصولات


2023-01-03 00:10:25

بسته‌ بندی محصولات | طراحی خلاقانه جعبه | طراحی و چاپ جعبه خلاقانه