بسته بندی لباس


هرآنچه که باید در طراحی بسته بندی لباس برای فروش اینترنتی بدانید

در سال‌های گذشته روش‌های زیادی جهت بازاریابی محصول و بسته‌ بندی لباس برای فروش اینترنتی به‌کار گرفته می‌شود که به‌خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند. بسته‌بندی محصول جذابیت آن را برای مخاطب بیشتر می‌کند و رونق کسب‌و‌کار را به‌دنبال دارد. این روزها که اغلب تولیدکنندگان فروشگاه‌های اینترنتی را راه‌اندازی کرده‌اند، بیش‌ازپیش روی بسته‌بندی درست محصول تاکید دارند. ارسال سفارش آن هم در ظاهری زیبا و منحصر‌به‌فرد علاوه‌بر ایجاد احساس مثبت در مخاطب، نوعی احترام به مشتری محسوب می‌شود. در مقاله حاضر بیشتر با اصول و اهمیت بسته‌بندی لباس برای پست آن به مکان‌های مختلف آشنا خواهید شد؛ بنابراین تا پایان همراه ما بمانید.

 

اهمیت بسته بندی لباس برای ارسال با پست

در حال‌حاضر اغلب فروشگاه‌ها، به‌ویژه لباس فروشی‌ها، کسب‌و‌کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده‌اند که به جذب مخاطب بیشتر آن، کمک زیادی خواهد کرد. فروش اینترنتی موجب شده است تا در بسیاری از موارد، فروش به خارج از کشور هم صورت گیرد که در معرفی و جهانی‌شدن برند مدنظر بسیار تاثیرگذار است. بر این اساس توجه به نوع بسته بندی لباس برای فروش اینترنتی اولویت دارد و باید این کار را به بهترین نحو انجام داد. توجه به اصول بسته‌بندی از جمله نکات مهمی است که هر فروشنده باید رعایت کند.

یکی از مهم‌ترین نکات در بسته بندی لباس برای ارسال، انتخاب درست‌ترین سایز پاکت لباس و پاکت پست است. عدم توجه به این مورد موجب به هر ریختگی لباس و حتی چروک‌شدن آن، در بسته خواهد شد که قطعا دلزدگی مخاطب را به‌دنبال خواهد داشت. بهترین کار برای ارسال یک لباس سایز کوچک مانند تیشرت یا شلوار استفاده از پاکت‌های دارای پد است که از نظافت و نظم لباس مراقبت می‌کند. قبل از قراردادن لباس خود در این نوع پاکت‌ها حتما آن را بسته‌بندی و به همراه لیبل، کارت تخفیف یا کارت فروشگاه داخل پاکت قرار دهید.

درصورتی‌که لباس سفارشی بزرگ و پشمی است می‌توان از کارتن‌های بزرگ استفاده کرد. مقاومت و ضخامت بالای کارتن به خوبی از لباس مراقبت می‌کند و از چروک‌شدن آن جلوگیری خواهد کرد. البته توصیه می‌شود که قبل‌از قراردادن لباس کارتن را با چیزی نرم و انعطاف‌پذیر مانند پوشال، نایلون، پنبه، یا حتی پارچه‌های رنگی غیر قابل استفاده پر کنید، تا از گیرکردن لباس در درزهای کارتن جلوگیری کنند. این کار مانع له‌شدن جعبه هم خواهد شد.  

 

فواید بسته بندی لباس برای فروش اینترنتی چیست؟  

بسه شگفت زده خواهد کرد. قطعا این سوال در ذهن‌تان شکل گرفته است که فایده بسته‌بندی لباس برای فروش آن هم به‌صورت اینترنتی چیست. چرا باید وقت و هزینه‌ای بیشتر را صرف بسته‌بندی کرد، درحالی‌که مخاطب آن را دور خواهد انداخت. این کار فواید زیادی برای کسب‌و‌کار شما خواهد داشت که از چشم‌تان پنهان است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا فواید آن را بشناسید:

 

  • حفظ محصول از گرد و خاک و آلودگی

بسته بندی لباس برای پست به ماندگاری و نظافت آن کمک می‌کند. اگر لباس سفارشی بنابه هر دلیلی در اداره پست بماند یا مسیر زیادی را طی کند با قرارگرفتن در بسته‌بندی مخصوص و استاندارد از هرگونه آلودگی و نشست گرد‌وخاک بر آن، درامان خواهد بود.

 

  • برقراری ارتباط با مخاطب

همه فروشندگان به‌دنبال برقراری درست ارتباط با مخاطب و حفظ آن هستند. براین اساس یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط و انتقال پیام خود به مشتری استفاده از بسته‌بندی درست و استاندارد است. این کار تاثیرگذاری بالایی بر ذهن مخاطب خواهد داشت و بدون شک او را به سمت کسب‌و‌کارتان جذب خواهد کرد.

 

  • جلب اعتماد مخاطب

با بسته‌بندی درست اعتماد مخاطبتان را جلب خواهید کرد. این کار نشان‌دهنده کیفیت تجارت شما، کیفیت محصول و اهمیت شما به مخاطب است که در نگاه و اعتماد وی تاثیر مثبت زیادی خواهد گذاشت.   

 

  • ایجاد احساس خوب در مخاطب

می‌دانید که بسیاری از افراد گشتن در بازار و خرید حضوری را ترجیح می‌دهند؛ چراکه می‌توانند مناسب‌ترین لباس را برای خود انتخاب کنند. در‌صورتی‌که مخاطبان از فروشگاه شما خرید کنند و با یک بسته‌بندی جذاب و منحصربه‌فرد مواجه شوند، برای آن‌ها مساوی با لذت گشتن در میان رگال‌ها خواهد بود و احساس خوبی را در آن‌ها شکل می‌دهد.

 

  • تشخیص درست کالا

بسته‌بندی استاندارد به مخاطب این اطمینان را می‌دهد که محصول شما تقلبی یا کپی نیست، خواه لباس باشد خواه ابزاری دیگر. در واقع با بسته بندی لباس برای فروش اینترنتی به مخاطب خود کمک می‌کنید تا راحت‌تر محصول شما را شناسایی و با اطمینان بیشتر از آن استفاده کند.

 

  • مطرح‌شدن برند

می‌دانید که بسته‌بندی نوعی روش بازاریابی محصول به‌حساب می‌آید و به معرفی برند شما در سطح بزرگ‌تر یا حتی جهانی کمک زیادی خواهد کرد. بسته بندی لباس برای ارسال یکی از روش‌های استاندارد جهت بازاریابی برند خود است؛ بنابراین از اهمیت این کار غافل نشوید.




فروش اینترنتی


انواع بسته‌بندی لباس را بشناسید

اصولا جهت فروش پوشاک به فراتر از مرزهای خود، به دو صورت فروش تک و فروش عمده تقسیم می‌شود. در عین‌حال این دو نوع بسته‌بندی خود به زیر مجموعه‌هایی تقسیم می‌شوند که به‌صورت زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • بسته‌بندی‌های عمده که با هدف ارسال به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ انجام می‌شوند.
  • بسته‌بندی‌هایی که توسط خود مشتری به‌صورت جزئی و سفارشی صورت می‌گیرند.
  • بسته‌بندی‌هایی که توسط خود فروشنده انتخاب و برای مخاطب ارسال می‌شوند.
  • بسته‌بندی‌هایی که به‌صورت حمل‌و‌نقلی معمولا اجناس ریزی مانند جوراب، دستکش، شال و... را جابه‌جا می‌کنند.
  • بسته‌بندی‌هایی که به‌صورت حمل‌و‌نقلی و تکی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا اجناسی مانند کفش، کیف، لباس و.... را جابه‌جا کنند.

 

خلاقیت در بسته بندی لباس برای فروش حرف اول را می زند

بهتر است قبل‌از اقدام به بسته‌بندی محصول و ارسال آن کمی خلاقیت به خرج دهید. این نکته را فراموش نکنید که بسته‌بندی محصول، چهره کاری و حرفه‌ای شما را نشان خواهد داد؛ بنابراین جهت جلب رضایت مشتری حتما کمی خلاقیت در بسته‌بندی‌های خود به‌کار بگیرید. کافی است از برخی ایده‌های جذاب و ساده استفاده کنید تا ظاهری منحصربه‌فرد به کسب‌و‌کار خود دهید. پیاده‌سازی ایده از تاثیری شگرف در متمایزکردن محصول‌تان، ایجاد احساس مثبت در مخاطبان بیشتر و جذب آن‌ها به تجارت شما کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توان از رخت آویزهای کارتنی یا جعبه‌های رخت آویز‌دار استفاده کرد که جذابیت بسیار زیادی برای مخاطب دارد.

 

در بسته بندی لباس برای پست به سن و جنس مخاطب دقت کنید

توجه شما به نکات جزئی مانند تفکیک سن و جنس مخاطبان‌تان برای آن‌ها جذابیت زیادی خواهد داشت و به جلب اعتمادشان کمک زیادی می‌کند. اگر مدیریت فروشگاهی بزرگ و چند شعبه را در دست دارید که انواع پوشاک برای سنین مختلف را عرضه می‌کند، حتما بسته‌بندی‌های مختلف و متنوع را به‌کار بگیرید. برای مثال بهتر است بسته‌بندی‌های رنگی و عروسکی را برای فروش لباس نوزاد و کودک، بسته‌‌بندی‌هایی با ایده‌های امروزی برای نوجوانان و بسته‌های مینیمال را برای بزرگسالان به‌کار بگیرید.

معمولا خانم‌ها عاشق بسته‌بندی‌های خاص و شیک هستند، پس اگر بخشی از مخاطبان‌تان خانم‌های جوان‌اند، حتما براساس علایق آن‌ها بسته‌های زیبا و منحصر‌به‌فرد را استفاده کنید. این روزها درصد بیشتری از جوانان به نمادهای جهانی و بین‌المللی علاقه‌مند‌اند؛ بنابراین به‌کاربردن این عناصر در چاپ بسته‌بندی‌ به جذب بیشتر آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا در بسته بندی لباس برای فروش اینترنتی به سن و جنس مخاطب خود اهمیت دهید و انرژی بیشتری برای این بخش به‌کار بگیرید.

 

هدف خود از بسته بندی لباس برای ارسال را فراموش نکنید

قبل‌از هر چیز هدف خود از فروش را کشف کنید. اگر بلندپرواز و خواهان پیشرفت در کسب‌وکار خود هستید، پس یک هدف‌گذاری بلند‌مدت و کوتاه‌مدت در نظر بگیرید. بسته‌بندی‌ها باید با کالای مورد نظر هماهنگ باشند و براساس اندازه، ارزش و کیفیت آن صورت گیرد. این اصول به هدف شما که همان بالارفتن فروش و مطرح‌شدن برندتان در سطح بزرگ‌تر کمک می‌کند. پس این نکته مهم یعنی بسته‌بندی در راستای هدف خود را فراموش نکنید.

 

شبکه چاپ باکسر در خدمت شماست

بسته بندی لباس برای فروش اینترنتی اهمیت زیادی در میان فروشندگان مجازی دارد؛ بنابراین نباید از هرگونه تلاش جهت بالا بردن فروش و جذب مخاطب خود دریغ کرد. بسته‌بندی درست و استاندارد برند و کسب‌و‌کارتان را به افراد بیشتری معرفی می‌کند که فروش بیشتر و پیشرفت کاری شما را به‌دنبال دارد. اگر به‌دنبال راهی برای فروش بیشتر به وسیله بسته‌بندی درست محصولات خود هستید، استفاده از خدمات شبکه چاپ باکسر را به شما پیش‌نهاد می‌کنیم. این مجموعه با استفاده از بهترین متریال‌ها، چاپ با کیفیت، قیمت مناسب، ضمانت کار و... خدماتی عالی را به شما ارائه خواهد داد. 

 




جعبه لباس


2023-01-03 00:01:58

جعبه لباس | فروش اینترنتی | بسته بندی لباس